Loading

Marketing automation

Marketing automation

Gedaan met apenwerk

Marketing automation gaat over leuke dingen voor de mensen, zoals bezoekersidentificatie, lead scoring, gepersonaliseerde landingspagina’s, drip marketing en nurturing. Voor ons gaat het in de eerste plaats over praktische tijdwinst: je kan eindelijk stoppen met aparte lijsten en resultaten bij te houden voor elke soort actie die je afdeling voerde. En bovendien een heel pak B2B marketing-activiteiten volledig automatiseren.

Prima aanvulling op CRM

Met marketing automation krijg je eindelijk één zicht op de activiteiten en de contacthistoriek van elke persoon uit je database. Dat kon in principe ook in je CRM-software, maar die is daarvoor te omslachtig.

Weg met spreadsheets

Heeft iemand z’n e-mailadres achtergelaten op je website, een enquête ingevuld of een zelftest doorlopen, zich ingeschreven voor een gratis workshop, een evenement bezocht, een document gedownload, doorgeklikt op je nieuwsbrief, al verschillende keren doorgeklikt op je nieuwsbrief; het is allemaal van op één plaats zichtbaar.

Uit elke actie volgt een actie

Bovendien kan je uit elke B2B marketing-actie automatisch een andere actie laten opstarten: een bedankmail sturen, een link naar de presentatie nasturen, tweemaal een opvolgmail laten vertrekken, driemaal een opvolgmail laten vertrekken, een lead voor kwalificatie intern doorsturen. Dat lukt amper met CRM en al helemaal niet met spreadsheets, zelfs al hou je alles prima bij.

Praktisch advies

Je kan bij ons terecht voor praktisch advies over opvolging van leads, campagnes en evenementen binnen B2B marketing. Dat kan in principe voor elk systeem, maar weet dat we een boontje hebben voor Microsoft Dynamics CRM in combinatie met ClickDimensions, dat mee achter deze website zit.

 

Online leads binnenhalen

Allemaal heel mooi wat contentmarketing belooft, maar hoe begint u eraan? Hoe start u een leadgenerator op die lang kan blijven draaien? Met deze gratis whitepaper zetten we u op weg. U krijgt twintig pagina's met ideeën, plus een checklist en een plan voor een quick win.

todo