Loading

Lead management

Lead management

Uw doelmarkt is niet oneindig

De meeste bedrijven zijn een beetje nonchalant met hun leads. Het gaat niet over de leads met een duidelijk verkooppotentieel, die worden meestal heel goed opgevolgd. Het gaat wel om die andere leads, waarbij die deal niet meteen in zicht is. Laat ook die leads niet verloren gaan en blijf ze opvolgen, misschien niet zozeer met verkoop, wel met communicatie.

Worden al uw leads echt opgevolgd?

Er gaat veel aandacht naar het zoeken en binnenbrengen van nieuwe leads. Wat er echter nadien met die leads gebeurt, is niet altijd optimaal. Met een beter lead management zorgen we ervoor dat u gestructureerd naar leads gaat zoeken, dat u ze op de meest rendabele manier opvolgt en dat ze zeker niet verloren geraken. Kortom, we tekenen samen een passend proces.

Verlaag uw cost-of-sales

Door leads beter te kwalificeren, zal u ze op de gepaste manier opvolgen. Zo verlaagt u uw cost-of-sales, verhoogt u de succesratio van uw leads, zijn uw verkopers meer gemotiveerd en weten de medewerkers van uw marketingafdeling beter wat van hen verwacht wordt.

Betere interne samenwerking

Veel bedrijven zijn aan de slag met een betere samenwerking tussen verkoop, interne verkoop en de marketingcommunicatie. Veel heeft te maken met het aankoopgedrag van potentiële klanten dat voor een steeds groter deel online gebeurt. Daarnaast zorgt software zoals CRM en marketing automation ervoor dat men ook de verkoop en marketing gaat automatiseren om de productiviteit te verhogen. Een ideaal moment om ook eens de effectiviteit van het lead management te bekijken.

 

Leads verwerken met CRM

Leads opvolgen? Verkoop kijkt naar marketing en marketing kijkt naar verkoop. Met als resultaat dat uw leads blijven liggen. Deze whitepaper geeft eindelijk een bruikbaar model over hoe u uw leads op de meest efficiënte manier kwalificeert en opvolgt.

todo