Loading

Team

Happy marketing

We maken uw marketeers gelukkig

Wat hebben marketeers in B2B nodig om hun werk goed en heel graag te doen? Een set verantwoordelijkheden op maat om mee te werken aan de ontwikkeling van hun bedrijf. Tijd voor een strategie op wat langere termijn en minder brandjes blussen. Gun je marketingteam de tijd om doelstellingen te behalen. Zo krijg je ‘Happy Marketing’ en dat is precies wat we willen.

Waaraan herken je een Happy Marketeer: levert op tijd, werkt vlot samen met de verkoop, brengt een aardige zak leads binnen, kent z’n prioriteiten, innoveert hier en daar, zit graag te smossen met CRM, kan cijfers bovenhalen om resultaten te tonen, houdt het budget goed in de gaten en helpt alle collega’s af van hun ochtendhumeur.

Hoe kunnen we uw marketeer opvrolijken?

Frank De Graeve

Frank De Graeve

Frank heeft ruim vijftien jaar ervaring journalistiek in de benen, onder andere opgedaan bij Computer Magazine en De Standaard. Met zo’n achtergrond kun je doorgaans beter inschatten welke PR-acties bij journalisten in de smaak zullen vallen en welke niet. Zijn passage bij Microsoft België als PR-manager bleek ook een interessante leerschool. Daarnaast werkt en experimenteert hij dag en nacht met blogs, Facebook, LinkedIn, Instagram en Twitter om zijn klanten op een originele manier onder de aandacht te brengen.

 

Jeroen De Coster

Jeroen De Coster

Na zijn opleiding journalistiek werkte Jeroen De Coster als redacteur bij Professional Media Group. Hij verzorgde er de redactie van verschillende vakbladen en verdiepte er zich in de Belgische industrie en bouwsector. Nadien werd hij hoofdredacteur van het maandelijks tijdschrift Het Bedrijf/Usine Entreprise en hield bedrijfsleiders van de industriële kmo up-to-date over hun markt.

Bij Quadrant Communications maakt Jeroen gebruik van zijn grondige kennis van de journalistieke wereld, het Belgische medialandschap en zijn ervaring op het vlak van B2B-communicatie om de boodschap van zijn klanten bij een zo groot mogelijk publiek te krijgen, via een efficiënte en aantrekkelijke vorm van perscommunicatie en copywriting. Jeroen schoolde hij zich ook bij tot cameraman/videomonteur om die boodschap eveneens in video’s om te zetten.

 

Klaar De Groote

Klaar De Groote

Klaar De Groote werkt halftijds bij Quadrant Communications en legt zich volledig toe op copywriting. Eind 1999 startte ze als journaliste bij VNU Business Publications, net op tijd om te kunnen schrijven over het legendarische ‘uit elkaar spatten van de internetbel’. In 2004 ging Klaar aan de slag bij Quadrant, als vierde werknemer. Sindsdien zijn er steeds meer collega’s bijgekomen, die net als haar gebeten zijn door de taalmicrobe en goede communicatie.

 

Kristof Geldhof

Kristof Geldhof

Kristof Geldhof werkt sinds het najaar van 2016 bij Quadrant Communications. Hij behaalde eerst een masterdiploma taal- en letterkunde Spaans-Duits. Als specialisatie verdiepte hij zich in meertalige bedrijfscommunicatie. Na zijn studies ging hij aan de slag op een commerciële binnendienst. Vervolgens werd Kristof accountmanager in een communicatiebureau.

Het begon echter al snel te kriebelen om zelf aan het schrijven te gaan en zo kwam Kristof terecht bij Quadrant Communications. Hier leeft hij zich vooral uit op gebied van copywriting. Vlotte teksten schrijven die klanten aantrekken, is dan ook zijn voornaamste doel.

 

Pieter-Jan Heirbaut

Pieter-Jan Heirbaut

Pieter-Jan Heirbaut zette zijn eerste stappen bij Quadrant Communications in het begin van 2017. Een diploma in de Japanse taal en cultuur vulde hij aan met een jaar Meertalige Bedrijfscommunicatie. Na een korte tijd als Marketing Support merkte hij dat taal en communicatie toch zijn dada waren en kwam hij bij Quadrant Communications terecht.

Hij heeft niet alleen interesse voor schrijven en content marketing maar ook PR vindt hij een boeiend vakgebied. Daarom staat hij in voor zowel copy als perscommunicatie. Aangename teksten en heldere communicatie met een klant-is-koning-mindset, daar wil hij voor staan.

 

Bart Inslegers

Bart Inslegers

Bart werkt sinds 2005 voor Quadrant Communications en is voornamelijk actief in perscommunicatie. Voor Bart bij Quadrant aan de slag ging, werkte hij onder andere als communicatieverantwoordelijke van de stad Eeklo en op de persdienst van het kabinet van de minister van Buitenlandse Zaken. Tussendoor doceerde hij ook Voorlichtingsstrategieën aan hogeschoolstudenten.

Bart studeerde zelf met onderscheiding af in communicatiemanagement, waarbij hij resoluut voor de opleiding pers en voorlichting koos. Hij liep stage bij de VRT (Het Journaal en Terzake) en schreef een tijdje voor de binnenlandredactie van De Morgen.

Door een speling van het lot werd Bart noch proftennisser noch beroepsjournalist, maar wat men in Nederland mooi een persvoorlichter noemt. Een vak dat hij intussen al meer dan een decennium met passie beoefent en waarin hij zich steeds verder tracht te bekwamen. Hetzelfde geldt voor zijn rol als echtgenoot van Nicole en papa van zijn drie musketiers Rune, Kjell en Jens. Hij heeft een voorliefde voor Nederland (zijn vrouw, die Nederlandse is, leest dit ook…) en reizen naar de Scandinavische landen.

 

Fie Maes

Fie Maes

Fie Maes startte in de zomer van 2014 bij Quadrant Communications. Ze heeft net haar opleiding Taal- en Letterkunde achter de rug aan de Universiteit Gent. Als specialisatie koos ze Nederlands en Engels. Tijdens haar studies heeft ze niet stilgezeten en al wat relevante ervaring opgedaan als eindredacteur, copywriter en corrector.

Ze is gefascineerd door alle aspecten van content marketing. In de eerste plaats heeft ze een vurige liefde voor taal en schrijven. Daarom verdiept ze zich bij Quadrant Communications in copywriting en perscommunicatie. Maar, omdat content niet stopt bij tekst, stort ze zich ook op videomontage. Een aantrekkelijk verhaal, zowel in beelden als tekst, is voor bedrijven belangrijk om de betrokkenheid te verhogen. Met goede teksten, websites of video’s brengen we bedrijven en hun klanten dichter bij elkaar.

 

Eva Roets

Eva Roets

Eva’s passie voor taal heeft haar doen kiezen voor een opleiding tolken. Naast de opleiding verdiepte ze zich zo veel mogelijk in taal, bijvoorbeeld door als vrijwilliger te vertalen voor Unicef, Vredeseilanden en Artsen zonder Grenzen. Ze zette haar eerste stapjes op de arbeidsmarkt op een commerciële binnendienst, waar ze leerde hoe de bedrijfswereld draait en een basiskennis Frans aan haar talenpakket Engels-Spaans toevoegde. Na een tijd begon het echter te kriebelen en kwam ze terecht bij Quadrant Communications.

Hier kan ze met copywriting en perscommunicatie haar creativiteit de vrije loop laten en is ze opnieuw intensiever bezig met taal. Als ontspanning staat ze graag met beide voeten op de yogamat of droomt ze van de volgende verre reis met de trekrugzak.

 

Rafael Tirmarche

Rafael Tirmarche

Account director Rafael Tirmarche is aan zijn tweede carrière begonnen bij Quadrant Communications. Eerder werkte hij al ruim vier jaar voor ons, tussendoor was hij twee jaar verantwoordelijk voor de communicatie bij Cegeka. Onder meer dankzij Rafs consistente perscommunicatieplanning rijfden de Limburgers een persprijs van Voka binnen.

Met die dubbele ervaring (gewerkt bij een bureau en bij een klant) weet Raf perfect van welk hout marketingpijlen maken. Hij waakt als account director over de kwaliteit van onze dienstverlening en is het eerste aanspreekpunt voor al onze B2B-klanten uit de informaticabranche.

Raf heeft een boon voor talen. Hij is tweetalig opgegroeid, studeerde af als vertaler en ging na zijn studies aan de slag als projectbeheerder bij een vertaalbureau in Brussel. Naast zijn taken als account director, assisteert Raf nu de klanten van Quadrant Communications met marketingcommunicatie, perscommunicatieadvies en copywriting. Na de uren is hij echtgenoot van Joke en papa van Jack en Maxine.

 

Joyce Van Damme

Joyce Van Damme

Joyce komt recht van de schoolbanken, waar ze met grote onderscheiding is afgestudeerd in de Master Taal- en Letterkunde: Engels – Spaans, met afstudeerrichting Engels. Na even rondgekeken te hebben op de arbeidsmarkt is ze in september 2017 bij Quadrant Communications binnengewaaid met een open sollicitatie.

Schrijven is altijd al haar passie geweest, net zoals talen, lezen en reizen. Tijdens haar studentenjaren schreef ze voor het Engelstalig studentenmagazine Simile, waarvan ze ook Prose Editor en uiteindelijk Editor-in-Chief werd.

Bij Quadrant Communications werkt Joyce als copywriter en doet ze ook aan websitebeheer. Ze staat open om hier na verloop van tijd ook andere taken bij te nemen.

Frank Van den Bossche

Frank Van den Bossche

Frank Van den Bossche werkte als eerste voor Quadrant Communications en heeft het bedrijf in 2010 overgenomen. Sinds de start in 2001 zou Quadrant marketingcommunicatie voor technologiebedrijven gaan leveren en doet dat nog altijd. Klanten profiteren van gegarandeerde en blijvende resultaten, waar voor hun geld en, finaal, een correcter imago en een verbeterd verkoopproces.

Voor de start van Quadrant Communications had Frank al tien jaar ervaring in business-to-business marketing, perscommunicatie en copywriting. Intussen staat die teller op meer dan twintig jaar ervaring. Meer recent beet hij zich vast in B2B-websites, betere samenwerking tussen marketingcommunicatie en verkoop, traffic building, communicatieplanning, -training en -audits.

Frank is geaccrediteerd als communicatietrainer en -adviseur voor de Europese Commissie. Hij won met z’n collega’s al een paar keer prijzen als ‘beste Europese PR-bureau’ bij verschillende klanten. Wat hij niet doet voor de prijzen: de Oude Kwaremont naar boven dokkeren op zijn koersvelo. Dat is plezier.

 

Katrien Wemel

Katrien Wemel

Katrien Wemel startte in de zomer van 2014 bij Quadrant Communications. Voordien werkte ze vijf jaar in de ICT-sector als marketing- en communicatieassistente. Technisch termengegoochel omzetten naar mensentaal is haar niet vreemd. Om de link naar een breder publiek te leggen, experimenteert ze met sociale media (ze laat ook geen kans onbenut om haar enthousiasme live over te brengen). Passie is voor Katrien niets minder dan een noodzaak en dat toont zich in vele aspecten van haar leven.

Katrien Wemel volgde een opleiding Vergelijkende Moderne Literatuurwetenschappen aan de afdeling Taal- en Letterkunde van de Gentse universiteit en is bedreven in het geschreven Engels en Nederlands. Om ook wat organisatiebeheer en praktijkervaring op te doen, trok ze naar Antwerpen voor een master na master Cultuurmanagement. Deze opleiding zet ze in bij talrijke culturele projecten.